Evighetsprosjektet mitt…/My eternity project

Standard
Evighetsprosjektet mitt…/My eternity project

Høsten 2011 bestemte jeg meg for at jeg skulle sy en ullkåpe/jakke til meg selv, og begynte jakten på mønster og stoff… Jeg ville gjøre det skikkelig når jeg først satte i gang, så jeg tok meg god tid til å lete og finne noe jeg likte. Jeg endte opp med Onion 1047 som mønster, og det mønstrede ullstoffet er fra Myllu myksut. Det ensfargede svarte er fra Mood fabrics. Jeg har foret den også, noe som var mer jobb enn jeg hadde tenkt siden jeg endte opp med å sy foret 2 ganger fordi jeg ikke ble fornøyd første gangen… Jaja, man lærer i allefall litt av sånne prosesser 😉 Foret må f.eks ha ekstra bevegelsesvidde enkelte steder siden det er i stumt stoff. Så nå endelig, etter 1,5 år er jeg ferdig. Hehe… Jeg har ikke jobbet med den hele tiden altså, men det var mange tanker og ideer som måtte modnes. Og ikke minst måtte jeg finne motet til å sette i gang. Endte forresten opp med sånne anorakk-hemper i stedet for knapper selv om jeg egentlig hadde kjøpt knapper til den… Og en liten detalj; jeg har sydd grå ulltråd inn i sømmene for å fremheve figuren.

Bildene er tatt av Matilde, 7,5 år, så kvaliteten er kanskje ikke den beste (skal se om jeg får tatt noen bedre etter hvert), men de får holde for nå 🙂

Fall 2011, I decided that I should make a wool coat for my self, and started to hunt for a pattern and fabric. This took a while, but I ended up with an Onion pattern (1047) and the wool fabric with grey pattern is from Myllu myksut. The other black fabric is from Mood fabrics. I also made a lining, and that took a bit longer than I thought since I did a lot of mistakes and had to do it twice… The good thing is that I learned a lot in the process. E.g. that the lining needed som extra «moving space» since the fabric has no elastic 😉 So now, after 1,5 year I`m finally done! A lot of thoughts and ideas needed to be matured for me, but I`m happy with the result at the end. I`ve tailored in some grey wool thread in the seams to highlight the figure of it.

The pictures are taken of my 7,5 year old daughter, so it`s maybe not the best quality, but they show what they should basically 😉 I`ll see if I can get some better ones later on.

IMG_1111 IMG_1112 IMG_1113

Her er et nærbilde av stoffene og ulltråden i sømmene/Here`s a close up picture of the fabrics and the seams with wooden thread:

IMG_1133

Legg igjen en kommentar

