Lage skjørt uten å sy?

Standard
Lage skjørt uten å sy?

Tenkte jeg skulle vise hvordan man kan lage et tyllskjørt/Tutu uten å sy et sting 😉

Det du trenger er buksestrikk og tyll.

Først må man ha en strikk som er ca like lang som livvidden til den som skal ha skjørtet. Kort gjerne av litt siden det er strikk… Så knyter du strikken sammen til en ring. Jeg har sydd den sammen da, siden strikken jeg bruker her er ganske bred. Men det går helt fint med vanlig «buksestrikk» også.

Så må man kutte opp strimler med tyll i ca dobbelt så lange strimler som man vil ha lengde på skjørtet. Så skal de rett og slett knytes på rundt hele på denne måten: Legg strimlen dobbelt sånn at du får en «loop» i ene enden. Stikk den opp i midten av strikken og tre endene gjennom den:

IMG_1024 IMG_1025 IMG_1026

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og når dette bare blir ferdig skal dere få se actionbilder.

IKKE av meg, men en av de nette små 😉

3 responses »

    • Jeg husker faktisk ikke helt nå, men tror jeg brukte ca 1-1,5 meter på et skjørt. Kommer jo litt an på hvor tykt og fyldig man vil ha det også, og hvor smalt man klipper stripene 🙂

Legg igjen en kommentar

