Prikkekjole

Standard

Denne kjolen var ferdig i månedsskiftet oktober/november, men jeg har prioritert sying fremfor blogging de siste mnd 😉 Har blitt ganske mye sying, faktisk, så nå er det vel på tide å få lagt det ut her også. Denne kjolen kom fra en idé jeg hadde gått med oppi hodet mitt en stund. Jeg sydde en gang en kjole etter mønster fra boka «barn igjen» som jeg likte fasongen på ganske godt, men den var uten ermer, og egentlig ganske lite brukt… (Her er den) Så nå ville jeg prøve å lage den igjen og sette inn korte ermer. Lagde de med litt rynking i for at det ikke skulle være så nøye med eksakte mål 😉 Også ble det en rynkekant nederst i samme stoff, kjøpt på Åhlens. Selve hovedstoffet er myk og deilig bomulls-chambrey fra stoff & stil. Klikk på bildene for å se større versjon.

Legg igjen en kommentar