Sommerlig bukse

Standard

Til nå har jeg stort sett sydd bukser i velour eller isoli og noen få i babycord, men denne gangen hadde jeg lyst til å sy en lett og sommerlig bukse til Aurora. Kjøpte stoff på en butikk på Os som har et meget begrenset utvalg, men fikk med meg 1 meter av dette lilla-stripete bomullsstoffet. Mønsteret er modifisert og endret på en del ganger, og jeg husker ikke en gang helt sikkert hvor det var fra opprinnelig, men tror det er fra «barn igjen». Str er ca 3 år (98) Stoffet i lommene er fra Stoff & Stil, samme med den hvite ribben.

Og for første gang har jeg prøvd meg på en av de mange pyntesømmene på maskina! Slet veldig med å få det til, siden maskina er gammel og jeg manglet den originale brukerhåndboka. Men fant faktisk brukermanual på nett og fant ut av hvordan alt skulle stilles inn 🙂 Og da er jo alt så mye enklere!! Må si jeg bare blir mer og mer glad i denne maskina fra midten av 70-tallet…

3 responses »

  1. Veldig gossin bukse, Gry:)
    Du er så flink! Tenkte jeg skulle bestille en ny kjole til Villemo. Hun har vokst ut av den du sydde til henne. Den har gått i arv til Linde:):)

Legg igjen en kommentar

