Regnsokker!

Standard

Aurora går ikke enda, og i barnehagen leker de jo endel ute i regnet. Støvler fungerer dårlig når man krabber, siden de blir hengende etter inni buksa. Tenkte jeg skulle kjøpe regnsokker, men de var ganske dyre med tanke på at hun sikkert snart lærer seg å gå uansett. Da var det at en av mine gode naboer Laila satte meg på ideen om at jeg kunne sy de selv. Var egentlig litt sånn på fleip, men når jeg fikk tenkt litt på det så ja… Fant frem en voksduk med et passende mønster som jeg hadde liggende (frosker som hopper rundt i regnet med paraply 😉 ) og ullfor har jeg jo massevis av rester av etter alle posene. Så da satte jeg meg ned og tegnet mønster og laget modell. Var jo litt spent på hvordan det var å sy i voksduk, men det gikk helt fint 🙂 Har sydd på en strikk på innsiden rundt ankelen for at de skal holde seg på plass. Og sånn ble de:

Regnsokker

De ble brukt i barnehagen i dag og i følge de ansatte fungerte de helt utmerket! 🙂 Aurora var tørr og varm på beina da hun kom inn, og de satt godt på.

4 responses »

    • Etterhvert 🙂 Må først teste de ordentlig ut på Aurora så jeg vet at de funker… Ser at voksduken har fått noen små sprekker i sømmen noen steder nå, men ikke helt igjennom. Holder seg fortsatt tørr. Men tror jeg skal kjøpe noe skikkelig regntøy-stoff hvis jeg skal selge de. Blir fortsatt med ullfor, da 🙂

Legg igjen en kommentar

