Fotballkamp = tid til å sy…

Standard

Det fine med fotballkamper på tv er at da kan jeg sy uten dårlig samvittighet 🙂 Så på mandag fikk jeg sydd ferdig et par bukser og et skjørt. Ene buksa er til Aurora i brun velour og applikasjoner i restestoff fra Matilde sin kjole:

Bukse til Aurora

005 - Kopi (6)

Den ble litt større enn jeg hadde trodd, så jeg må nok sy en til etter å ha justert mønsteret litt for vi har visst litt for få bukser nå etter at hun har begynt i barnehagen.

En bukse er en bestilling til en gutt som blir 1 år i september. En liten eplebukse 😉 Er nok redd den også er i største laget, men kommer til å lage en lignende i litt mindre størrelse, så får de som skal ha den velge selv om han skal ha mye eller litt å vokse i… Den er også i brun velour, og applikasjoner i et stoff jeg kjøpte i Bodø når vi var på ferie i sommer

Eplebukse

Eplebukse bak

Også til slutt et skjørt som er en bursdagsgave til ei barnehagevenninne av Matilde som fyller 4 år i morgen. Fant ut at jeg aldri hadde tid til å komme meg på noen butikk og kjøpe bursdagsgave, så da fikk jeg heller sy en. (Det tok i underkant av en fotballkamp) Det er i rosa mønstret kordfløyel med limegrønn ribb og kroneapplikasjon (det er jo en liten prinsesse, selvfølgelig!) med knappedetaljer. Matilde som stiller som fotomodell her på ene bildet 😉

Skjørt

Krone på skjørt

Matilde Modell

2 responses »

Legg igjen en kommentar

