Bukser

Standard

I dag har jeg sydd på ribbkant for første gang 🙂 Gjorde det først på Aurora sin bukse som begynner å bli litt kort på beina allerede. Da var det liksom ikke så farlig om det ikke ble helt perfekt… Det gikk bedre enn fryktet og resultatet er ikke så verst til å være første gangen jeg gjør det. (bortsett fra at jeg burde strøket kanten etter strikken som var der før…) Sånn ble den:

023

Man kan se bilde i tråd lenger ned hvordan den var før. Jeg har også sydd en ny bukse som skal være en gave. Litt hemmelig enda hvem som skal få den 😉 Men jeg kan jo legge ut bilde fordet, tviler på de er inne her og kikker, og hvis de er så… jaja. Den er i brun kordfløyel, med grønne elefanter som fôr og limegrønn ribb nederst. På lommen foran har den fått en frosk som jeg fant på knappehuset i byen og bare måtte ha 😉 På rumpa har den en sky med grønne elefanter. Størrelsen på buksa er sånn 86-92 -ish… Blir litt sånn når man lager mønster selv etter prinsippet «den må være ett par størrelser større enn Aurora sin bukse» som jeg også har laget mønster på selv og ikke aner eksakt størrelse (kanskje 74-ish, siden hun snart vokser ut av den?) Med limegrønne knapper har den fått en gjennomført stil, synes jeg.

001 - Kopi (7)
hehe… Bare ignorer den åpne oppvaskmaskina og rotet i bakgrunnen! 😀

025

Bak på ryggen har jeg også sydd inn strikk for å få litt bedre passform

028

Her er frosken i «close-up» og lomma:

026

Håper han som får den blir glad (og foreldrene…)

Og som vanlig har jeg sittet til alt for langt på kvelden/natta og sydd, siden jeg er alene hjemme. Har litt problemer med å gi meg når jeg først er i gang 😀 Jaja, får vel svi for det i morgen. God natt!

2 responses »

Legg igjen en kommentar

